Методисти науково–методичних установ, керівники методичних об’єднань учителів початкових класів, педагоги­­–учасники всеукраїнського і регіонального експериментів, учителі–новатори зібралися 22 серпня 2019 року у приміщенні другого корпусу Миколаївського інституту післядипломної педагогічної освіти на обласний методичний актив педагогічних працівників початкової освіти «Пріоритетні напрями освітньої діяльності в початковій школі у 2019–2020 навчального року».

Відкрила методактив Сокуренко Олена Олексіївна, кандидат педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри теорії й методики дошкільної та початкової освіти виступом про професійну підготовку вчителя в контексті реформування початкової освіти. Про підсумки 2018–2019 навчального року та перспективи розвитку початкової освіти в області розповіла Степанець Наталія Михайлівна, доктор філософії в галузі освіти, доцент кафедри теорії й методики дошкільної та початкової освіти.

Даниленко Руслана Василівна, методист кафедри теорії й методики дошкільної та початкової освіти, наголосила на сучасних вимогах до організації освітнього процесу в початковій школі.

У дворі другого корпусу на свіжому повітрі під час майстер–класу «Організація ранкової зустрічі як осередку вільного спілкування та взаємодії молодших  школярів Нової української школи» учитель Миколаївської   ЗОШ І ступеню № 65 Миколаївської міської ради Лактіонова Тетяна Степанівна провела ранкову зустріч із учасниками методактиву.

У межах панорами творчих ідей учасників всеукраїнського експерименту «Розроблення і впровадження навчально–методичного забезпечення початкової освіти в умовах реалізації нового Державного стандарту початкової загальної освіти» Нікітіна  Ольга  Михайлівна,  Молінська Людмила Юріївна учителі Новобузької ЗОШ І–III ступенів № 1 Новобузької районної ради представили майстер–клас «Формування емоційного інтелекту молодших школярів у процесі  розвитку діалогічного мовлення».

Савчак Оксана Миколаївна й Литвинюк Світлана Андріївна, учителі Первомайської ЗОШ І ступеню № 11 Первомайської міської ради, та Олексієнко Олена Вікторівна разом із Зайцевою Ганною Євгенівною, учителями Миколаївської спеціалізованої І–ІІІ ступенів школи № 22 з поглибленим вивченням англійської мови з 1 класу Миколаївської міської ради  показали роботу над текстом як засіб формування в початковій школі активного здобувача освіти.

 Із прикладами практичного використання ідей формувального оцінювання присутніх ознайомили Похилюк Ірина Володимирівна та Сікайло  Ніла  Григорівна, учителі Вознесенської ЗОШ І–III ступенів № 8 Вознесенської міської ради.

Учасники регіонального експерименту «Упровадження технології інтегрованого навчання в початковій школі на засадах ідей та положень Нової української школи» поділилися досвідом своєї роботи. Так Кравченко Ірина Іванівна і Коз Олена Іванівна, вчителі початкових класів Миколаївської обласної загальноосвітньої санаторної школи-інтернату І–ІІІ ступенів № 7 Миколаївської обласної ради розповіли про реалізацію ідей інтеграції змісту навчальних предметів у початковій школі в умовах повного дня. А Чеглікова Світлана Олександрівна вчитель початкових класів тієї ж школи (Миколаївської обласної загальноосвітньої санаторної школи-інтернату        І–ІІІ ступенів № 7 Миколаївської обласної ради) прокоментувала відеоряд використання навчального посібника «Абетка літературознавця» (для учнів початкової  Нової української школи) (автор В. І. Шуляр) відзнятий на уроках у третьому класі.

 Андрійчук Лілія Василівна, вчитель початкових класів Миколаївської загальноосвітньої школи І–ІІІ ступенів № 50 імені Г. Л. Дівіної Миколаївської міської ради, подала на обговорення тему дослідницького підходу до формування навчальних умінь та життєвих навичок за програмою «Росток».

Лишканич Марина Леонідівна, вчитель класу–комплекту Першотравневої філії Новобузької загальноосвітньої школи І–III ступенів    № 1 Новобузької районної ради ознайомила присутніх із поетапним впровадженням нового Державного стандарту початкової освіти в умовах зведеного класу (класу–комплекту).

Розповідаючи про  роль навчальних предметів «Навчаємося разом» та «Еврика» в усеукраїнському науково–педагогічному проекті «Інтелект України»: інтегрований підхід, Войхевич Валентина Василівна, вчитель початкових класів Миколаївської загальноосвітньої школи І–II ступенів № 64 Миколаївської міської ради провела веселу руханку.

Емоційно пройшло колективне обговорення актуальних проблем розвитку початкової освіти у 2019–2020 навчального року «Вільний мікрофон».

Наостанок, із презентацією новинок літератури та дидактичних матеріалів від видавництва «Ранок» для використання у початковій школі виступили представники видавництва.

Під час підбиття підсумків роботи учасники обласного методичного активу педагогічних працівників початкової освіти відмітили насиченість цікавим матеріалом і практичну значущість проведеного заходу.

22 серпня 2019 року відбувся обласний методичний актив педагогічних працівників дошкільної освіти «Пріоритетні напрями освітньої діяльності в закладах дошкільної освіти у 2019­–2020 навчальному році».

Вареник Тетяна Іванівна, методист кафедри теорії й  методики дошкільної та початкової освіти Миколаївського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти розповіла про стан, проблеми дошкільної освіти в контексті науково-методичного забезпечення компетентних практичних дій педагога щодо створення простору для особистісного розвитку дитини дошкільного віку.

 Міленіна Галина Сергіївна, кандидат педагогічних наукстарший викладач кафедри теорії й методики дошкільної та початкової освіти Миколаївського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, ознайомила із сучасними технологіями розвитку професійної компетентності педагога закладу дошкільної освіти.

Питання «Спільна діяльність методичної служби та закладів дошкільної освіти міста Миколаєва» висвітлила Романюк Ірина Анатоліївна, методист Науково-методичного центру управління освіти Миколаївської міської ради.

Досвідом на тему «Художня література (авторські твори) і робота з дитячою книжкою як засіб освітнього впливу на дитячу особистість» поділилась Яковенко Любов Василівна, спеціаліст зі зв’язків з громадкістю видавництва «Ранок» міста Харкова, письменниця.

Інформацію про залучення дітей дошкільного віку до сучасного і традиційного мистецтва рідного краю, презентацію літературної антології Миколаївщини «Живлюща сила ємигії» представила Вареник Тетяна Іванівна, методист кафедри теорії й  методики дошкільної та початкової освіти Миколаївського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти.

У роботі взяли участь методисти районних (міських) науково-методичних установ, керівники методичних об’єднань, директори  опорних закладів дошкільної освіти (усього – 42 особи).

Учасники заходу відзначили актуальність розглянутих питань та  отримали методичні рекомендації.

 

Відповідно до річного плану роботи Миколаївського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти 05 грудня 2017 року на базі Миколаївського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти відбувся тренінг з використання ІКТ у конкурсах професійної майстерності.

Сокуренко Олена Олексіївна, кандидат педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри теорії й методики дошкільної та початкової освіти Миколаївського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, розпочала роботу тренінгу та наголосила на актуальності заходу для вирішення питання неперервності між дошкільною та початковою освітою на засадах ідей та положень Нової української школи.

Олійник Лія Миколаївна, кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри теорії й методики дошкільної та початкової освіти Миколаївського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, тьютор проекту, виступила з інформаційним повідомленням про участь команди керівників закладів дошкільної освіти Миколаївщини в інтернет-марафоні «Поліські мережеві проекти» та висвітлила хід виконання мережевого проекту «Підготовка випускників закладів дошкільної освіти до Нової української школи» та підбила підсумки підготовчого етапу проекту.

Детальніше...

Із метою надання допомоги педагогічним колективам експериментальних закладів загальної середньої освіти в забезпеченні необхідних умов для проведення всеукраїнського експерименту 14 листопада 2017 року на базі Первомайської ЗОШ І ступеня № 11 Первомайської міської ради проведено обласний семінар учителів експериментальних закладів загальної середньої освіти з проблеми «Розроблення і впровадження навчально-методичного забезпечення початкової освіти в умовах реалізації нового Державного стандарту початкової загальної освіти».

У роботі семінару взяли участь начальник відділу дошкільної, загальної середньої та позашкільної освіти департаменту освіти і науки облдержадміністрації Личко Ганна Володимирівна; начальник управління освіти Первомайської міської ради Остапенко Галина Феліксівна; заступник директора з науково-методичної роботи Миколаївського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, кандидат педагогічних наук Захар Ольга Германівна; регіональний тренер усеукраїнського експерименту Хортів Ганна Валеріївна; керівники освітніх закладів, науково-методичних установ, учителі початкових класів експериментальних закладів загальної середньої освіти.

Директор Первомайської ЗОШ І ступеня № 11 Первомайської міської ради Вердиш Наталя Борисівна повідомила про здійснення експериментального дослідження «Розроблення і впровадження навчально-методичного забезпечення початкової освіти в умовах реалізації нового Державного стандарту початкової загальної освіти» на базі своєї школи.

Учасники семінару відвідали відкритий урок математики на тему «Лічимо від 1 до 7» (учитель Савчак Оксана Миколаївна) та інтегрований курс «Я досліджую світ» на тему «Як створити театр?» (учитель Литвинюк Світлана Андріївна).

Після цього відбувся круглий стіл на тему «Актуальні проблеми та перспективи здійснення експериментального дослідження «Розроблення і впровадження навчально-методичного забезпечення початкової освіти в умовах реалізації нового Державного стандарту початкової загальної освіти»: досвід, проблеми, перспективи», на якому учасники семінару обговорили такі питання:

  • створення та використання освітнього середовища для першокласників Нової української школи;
  • упровадження педагогіки партнерства в освітньому процесі, залучення батьків;
  • використання інтерактивних технологій навчання першокласників як здобувачів освіти.

Керівники освітніх закладів, науково-методичних установ, органів управління освіти обмінялися досвідом у реалізації завдань експерименту та визначили план спільних дій Миколаївського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, науково-методичних установ освіти та експериментальних закладів загальної середньої освіти на 2018 рік та перспективу до 2022 року.

Педагогічні працівники на чолі з регіональним тренером експерименту Хортів Ганною Валеріївною обговорили такі питання:

  • календарно-тематичне планування навчального матеріалу за умов пролонгованого ознайомлення з модульною програмою;
  • особливості використання експериментальних підручників: аналіз апробації, рекомендації до вдосконалення;
  • основи формувального оцінювання: проблеми та пропозиції;
  • ведення класного журналу в умовах експериментального дослідження всеукраїнського рівня: аналіз пропозицій.

Із метою підвищення фахового рівня вчителів початкових класів на основі сучасних досягнень науки та перспективного педагогічного досвіду щодо реалізації освітньої галузі «Мови і літератури» в початковій школі 13 жовтня 2017 року на базі Миколаївської загальноосвітньої санаторної школи-інтернату І–ІІІ ступенів № 7 Миколаївської обласної ради проведено засідання творчої лабораторії розвитку початкової освіти в галузі «Мови і літератури» з проблеми «Тематичний день у системі інтегрованого навчання в початковій школі».

Із вітальним словом до учасників заходу звернулася Макарова Г. О., директор Миколаївської загальноосвітньої санаторної школи-інтернату І–ІІІ ступенів № 7 Миколаївської обласної ради, яка розповіла про роботу навчального закладу.

Досвідом проведення декад початкових класів поділилася Саранцева  Л. О., заступник директора з навчально-виховної роботи в початкових класах Миколаївської загальноосвітньої санаторної школи-інтернату І–ІІІ ступенів № 7 Миколаївської обласної ради

Учасники лабораторії відвідали урок літературного читання, інтегрований з уроками природознавства та української мови на тему «Голос рідної природи розуміти серцем вмій» (учитель 4 класу Миколаївської загальноосвітньої санаторної школи-інтернату І–ІІІ ступенів № 7 Миколаївської обласної ради Шевченко О. Л.) та урок української мови, інтегрований з уроками літературного читання, природознавства та трудового навчання на тему «А місяць жовтень мряку розвіє, в лісах, садочках лист пожовтіє» (учитель 4 класу Миколаївської загальноосвітньої санаторної школи-інтернату І–ІІІ ступенів № 7 Миколаївської обласної ради Соловйова С. М.).

Підсумком тематичного дня стала конференція на тему «Голос рідної природи розуміти серцем вмій», на якій учні 4 класів ознайомили вчителів-учасників засідання та учнів 3 класів із життям та творчістю В. О. Сухомлинського (вчителі 4 класів Миколаївської загальноосвітньої санаторної школи-інтернату І–ІІІ ступенів № 7 Миколаївської обласної ради Шевченко О. Л., Соловйова С. М., Авраменко М. В.).

Про підготовку та проведення тематичного дня на засадах ідей та положень Концепції «Нова українська школа» розповіла Довженко О. С., методист кафедри теорії й методики дошкільної та початкової освіти МОІППО.

Учасники заходу відзначили доцільність планування тематичних днів у навчально-виховному процесі початкової школи та спланували подальшу роботу творчої лабораторії.

Із метою підвищення фахового рівня вчителів початкових класів на основі сучасних досягнень науки та перспективного педагогічного досвіду щодо викладання математики в початковій школі 11 жовтня 2017 року на базі Миколаївської загальноосвітньої школи І–ІІІ ступенів № 51 Миколаївської міської ради Миколаївської області проведено засідання творчої лабораторії розвитку початкової освіти в галузі «Математика» з проблеми «Формування математичної компетентності учнів засобами моделювання ігрових та життєвих ситуацій із використанням сучасних технологій».

Із вітальним словом до учасників лабораторії звернулася Сокуренко О. О., кандидат педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри теорії й методики дошкільної та початкової освіти Миколаївського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти.

Про результати експерименту всеукраїнського рівня із проблеми «Створення дидактико-методичної системи розвитку дитячої творчості в межах навчально-виховного процесу загальноосвітнього навчального закладу» розповів Масюта Є. І., директор Миколаївської загальноосвітньої школи І–ІІІ ступенів № 51 Миколаївської міської ради.

Учасники лабораторії відвідали урок математики в 2 класі на тему «Таблиця додавання і віднімання числа 7 із переходом через десяток. Складання задач за схемами» (учитель початкових класів Миколаївської загальноосвітньої школи І–ІІІ ступенів № 51 Миколаївської міської ради Харченко Л. М.).

Про розвиток критичного мислення у молодших школярів розповіла Мясоїд Г. Ю., вчитель початкових класів  Миколаївської загальноосвітньої школи І–ІІІ ступенів № 3 Миколаївської міської ради. Під її керівництвом було проведено заняття-практикум «Використання кругів Ейлера на уроках математики».

Лаврова А. А., регіональний представник платформи Вчи.юа, працівник із освітніми установами, ознайомила присутніх із можливостями дитячого освітнього порталу інтерактивного навчання Vchy.com.ua та провела практичне заняття з теми «Як зацікавити дитину світом цифр та навчити вирішувати розвивальні приклади й задачі».

Про міжпредметні зв’язки як форму реалізації міжпредметної інтеграції на уроках математики розповіла Сокуренко О. О., кандидат педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри теорії й методики дошкільної та початкової освіти МОІППО. Учасники засідання ознайомилися з досвідом упровадження інтегрованого підходу в навчально-виховний процес за результатами конкурсу «Учитель року–2017», отримали роз’яснення щодо вимог до контролю та оцінювання навчальних досягнень учнів початкової школи з математики (Довженко О. С., методист кафедри теорії й методики дошкільної та початкової освіти МОІППО).

Учасники заходу відзначили доцільність використання життєвих ситуацій у навчально-виховному процесі початкової школи та спланували подальшу роботу творчої лабораторії.

Із метою підвищення рівня професійної компетентності вчителів початкової школи 14 вересня 2017 року на базі МОІППО проведено обласний методичний актив «Компетентнісно-діяльнісний підхід у освітньому просторі початкової освіти на засадах Нової української школи».

У засіданні взяли участь доктор педагогічних наук, професор, директор МОІППО, заслужений учитель України Шуляр Василь Іванович; кандидат педагогічних наук, заступник директора з науково-методичної роботи Захар Ольга Германівна; науково-педагогічні працівники кафедри теорії й методики дошкільної та початкової освіти МОІППО; керівники міських (районних) методичних об’єднань; учителі початкових класів.

На методичному активі висвітлено такі питання:

  • Стратегії розвитку початкової освіти на Миколаївщині в умовах реформування загальної середньої освіти в Україні (Степанець Н. М.);
  • Структура та зміст нового Державного стандарту початкової  загальної середньої освіти (Довженко О. С.);
  • Освітнє середовище Нової початкової школи (Хортів Г. В.);
  • Підготовка педагогічних працівників до впровадження нового Державного стандарту початкової загальної середньої освіти (Захар О. Г.).
Детальніше...

08–18 серпня 2017 року на базі Новопечерської школи м. Києва вчителі початкових класів пройшли тренінг у літній школі START UP #ВЧИТЕЛІВАЖЛИВІ.

У роботі взяли участь учителі – учасники пілотних шкіл усеукраїнського експерименту за темою «Розроблення і впровадження навчально-методичного забезпечення початкової освіти в умовах реалізації нового Державного стандарту початкової загальної середньої освіти».

Миколаївську область представили методист кафедри теорії й методики дошкільної та початкової освіти Довженко О. С., учителі початкових класів Новобузької ЗОШ І–ІІІ ступенів № 1 Новобузької районної ради Нікітіна О. М., Молінська Л. Ю. та Первомайської ЗОШ І ступеня № 11 Первомайської міської ради Савчак О. М., Литвинюк С. А.

Детальніше...

Із метою обговорення плану дій щодо реалізації Концепції «Нова українська школа»  та  Державного стандарту початкової загальної середньої освіти 19–20 червня 2017 року відбулися зустрічі представників Міністерства освіти і науки України, ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти», департаменту освіти і науки Миколаївської обласної державної адміністрації, Миколаївського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти із педагогами та керівниками пілотних навчальних закладів: Миколаївської спеціалізованої І–ІІІ ступенів школи № 22 із поглибленим вивченням англійської мови з 1 класу Миколаївської міської ради (директор – Богун П. М.), Новобузької ЗОШ І–ІІІ ступенів №1 Новобузької районної ради (директор –Трофименко А. В.), Вознесенської ЗОШ  І–ІІІ ступенів № 8 Вознесенської міської ради (директор –Кушнір Т. А.), Первомайської ЗОШ І ступеня № 11 Первомайської міської ради (директор – Вербіш Н. Б).

Під час зустрічей Таранік-Ткачук К. В., к.пед.н, головний спеціаліст департаменту загальної середньої та дошкільної освіти МОН України, визначила  пріоритетні напрямки реалізації Концепції «Нова українська школа».

Важливу роль учителя як агента змін підкреслила Забуга Н. І., завідувач сектора науково та науково-методичного змісту природничої та математичної освіти ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти».

Детальніше...
Scroll to top